22
Sep
08

KELANTAN AIRPORT?

SENDIRI MAU PIKIR LA. BETAPA BANGGANYA AKU RAKYAT KELANTAN aka KELATE DENGAN DIALEK KITA YANG AMAT INDAH LAGI BERSOPAN SANTUN! ADA KOMEN?

HIDUP KELATE!!.. KELATE BULIH!!


27 Responses to “KELANTAN AIRPORT?”


  1. 1 S.A.M
    22 September,2008 at 3:24 pm

    Aku sudah lama nak belajar bahasa KELATE. Aku suka tengok awek2 Kelate boleh katakan mereka ini antara yg paling AYU dan Menawan dinegara Malaysia. Sejarah Kelate kebanyakkan org2 Kelate ini darah KACUKKAN dari Arab dan lain2 itu sebab terciptanya ‘Evolusi’ kaum Kelate… he..he..he..!

    Dizaman dahulu Kelate yg lebih maju dlm Semananjung Malaysia tetapi sekarang hm….. tak tau apa nak cakap. Kalau cakap nanti Nik Aziz melenting ka..ka..ka..!

    :::::::::::::::::::::::
    S.A.M

    Pendapat orang berlainan.. aku tak kisah, cuma nak tanya ko, bila last ko pergi Kelate? Selain Kelate, kat mana lagi ada paling banyak Hypermarket/ Supermarket di belah Pantai Timur ni?
    🙂

  2. 2 sesumpah@pokka.com
    22 September,2008 at 8:22 pm

    satu perkara yg mengagumkan aku bila mula2 mendaratkan kaki di bumi klate ni…
    kebanyakan kedai2 kat sana dimiliki oleh org2 Islam..
    walaupun negeri klate ini didakwa oleh ramai pihak sebagai negeri yg agak perlahan pembangunannya,
    namun peratus permilikan org Islam berbangsa melayu dibumi serambi mekah ini amat membanggakan aku..
    tidak dinafikan yg org melayu klate ni memang pandai berniaga,
    terutamanya kaum hawanya..
    dan yg seperti kata S.A.M tadi,
    awex2 klantan memang cun..!!!!!
    agaknya pasal ni la org2 lelaki diklantan mendirikan masjid lebih dari sekali..
    heheheheh…

  3. 3 AnakMudaParlimenBatu
    22 September,2008 at 8:34 pm

    Betui ker nie atau main2 aje nie, kalau benar apa yang dikaborkan, tumpang gembira sekali …

    Rakan2
    Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
    bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

  4. 4 sesumpah@pokka.com
    22 September,2008 at 9:01 pm

    salam buat sahabat semua…..

    disini saya paparkan 1 puisi yg dipetik dari Harakahdaily…
    mari kita sama2 hayati bait2nya bersama…

    “Kau (pak lah) pergi jua”

    malam-malam terakhir
    di bilik kelam sebuah istana
    mimpi pun menjadi igauan buruk
    bersama suara-suara gamat memekak
    di luar pagar yang kenyang
    memakan padi dari dulang emas

    berbalam musim-musim indah
    dari ikon suami mithali
    ke duda tua paling diberahi
    meriah sebagai pengantin baru
    bertukar menjadi foto-foto lapuk
    yang tersadai dalam album usang

    gemilang hari-hari terlelap
    dari mesyuarat ke majlis negara
    adalah memori tidak cemerlang
    buat marhaen yang dendam terluka
    oleh pembohongan manifesto terbilang
    dan seribu keputusan flip-flop perdana

    pujukan rayu dari anak dan menantu
    keluarga dan rakan terdekat
    semakin tenggelam dan karam
    digilis cemuhan dan ketukan bertalu
    mengetuk pintu kewarasan tersisa
    tentang realiti semasa negara

    berbuih di putrajaya kau berjanji
    semuanya telah dimungkiri
    yang tinggal hanya seluar dalam khairy
    masih menjadi topeng kuasa
    kerana tong taik ameno bila-bila masa
    akan meletup oleh pengebom berani mati

    dalam jaga dan terbang sana sini
    masih kau belum temui
    mutiara kata-kata shafie dan ghazali
    yang tercicir hanyalah fail-fail korupsi
    disorok berdikit menjadi bukit
    bahan lucah ke mahkamah umum

    ke mana kan kau bawa diri
    sebagai statesman atau estate-man
    mengharung wajah-wajah membenci
    biar kau pergi jua, pergilah ke zimbabwee
    tiada siapa tangisi, kecuali kroni
    biar hidupmu di sana di panggil Tun Hadhari!

    Fudzail, http://1426.blogspot.com
    Palm Jebel Ali

    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Makasih!! Sedap gak puisi yang ko pastekan kat sini sesumpah!.. betul la semua tu!

  5. 5 Musafir Kelana
    22 September,2008 at 10:08 pm

    Salam.

    Raktamrittika,

    Aku suko sangat baco pasal pembangunan di kelate nih. Aku pun banggo jugok bila dengar oghe kelate bulih buak mace2 sampaikan lapange terebe pung doh ikut naik taraf bahaso kelate. Kironyo bahaso kelate sekare ni doh jadi bahaso resmi airport lah yo? Amboi buke main sengeh lagi oghe2 kelate hok gi maghi naik kapa terebe tuh bilo baco signboard dale bahaso sendiri, betul dok?

  6. 6 Raktamrittika
    22 September,2008 at 10:12 pm

    Salam

    MK:

    Gambar tipu jah tu la.

    Apapun terima kasih.. sebab sokong!! Hahaha..

    Emmm nak tanya sikit apsal aku hantar msg kat ko tak dapat? Alamat e-mail olok2 aje ke?
    Tolong la bagi yg real sahabat, ada sesetengah benda nak private talk.. senang.

    Jangan lupa baca komen di post UMAT ISLAM MUNDUR-PM MALAYSIA

    Wassalam.

  7. 7 Musafir Kelana
    22 September,2008 at 11:38 pm

    Salam.

    Raktamrittika,

    Apa pulok tok betulnyo email aku tuh, betullah tu. Aku tok tipu. Cubo lagilah yo…

    P/S: pandai jugok demo buat ikle buat oghe suspen, ingatkan betul doh signboard kat atas tu.

    Thanks.

  8. 8 Musafir Kelana
    23 September,2008 at 6:41 am

    Salam.

    Raktamrittika,

    Pasal email aku tu, mungkin juga demo tersalah taip huruf yang mula2 tu. Ingat ia huruf ‘j’ bukan ‘i’ tau.

    Wassalam.

  9. 9 Raktamrittika
    23 September,2008 at 6:50 am

    Salam
    Musafir Kelana.

    Aku tak type.. aku paste direct dari e-mail moderator. 2 kali dah aku htr e-mail kat ko sblm ni.. semuanya jadi MAILER-DAEMON jer. Patut la ko tak balas ya

  10. 10 semangatmelaka
    24 September,2008 at 12:08 pm

    nak tes leh masuk x

  11. 11 Raktamrittika
    24 September,2008 at 12:09 pm

    tes ler puas2 ye..hehe.. 16 kali sehari pun kawan tak marah.

  12. 12 muqlis
    24 September,2008 at 12:50 pm

    hello, raktamritika tu gapodio makno dio?

  13. 13 Raktamrittika
    24 September,2008 at 1:13 pm

    La.. simple je tu kawan:

    dari atas;

    1. PEMERIKSAAN DI DALAM
    2. KAPAL TERBANG BERLEPAS
    3. HENDAK TANYA APA?
    4. SELAMAT JALAN
    6. PERUT LAPAR?
    7. MUSALLA @ MADRASAH

    atau kau tanya maksud RAKTAMRITTIKA?
    Yang tu kau kena pergi tengok kat ABOUT.. ty!

    Itu aje..

  14. 14 Musafir Kelana
    26 September,2008 at 1:28 pm

    Salam Raktamrittika,

    Aku nak masuk komen aku kat ruangan “Barang seludup haram!!!-TGNA” tapi tak boleh masuk sejak semalam lagi, kenapa ya?

    Ruangan mengomen ada tapi kotak yang ada perkataan “submit” tu tak nampak sebab tercover dengan foto2 sebelah kanan blog.

    Thanks.
    :::::::::::::::::::::::::::::::

    Salam MK.

    Aku dah tengok2 kan berkenaan masalah yg ko kata tu.. ok aje aku tengok. Ntah la aku pun tak tahu la.. sorry. Try next time ye kawan.

    Wassalam

  15. 15 Musafir Kelana
    26 September,2008 at 2:03 pm

    Salam Raktamrittika,

    Tadi aku hantar mesej tu dari dalam masjid, tak sangka masuk pulak. Sebenarnya aku dalam perjalanan nak balik kampung ni…. Pasal tu aku hantar komen ni, takut nanti tak boleh dapat line masa kat tengah jalan.

    Sekali lagi, aku ucapkan selamat berhari raya pada hang dan seluruh keluarga hang, maaf atas salah dan silap dalam bicaraku selama ini ya…

    Wassalam.
    ::::::::::::::::::::::::::

    La aih.. aku susah kan diri aje la tadi duk check masalah ko ye..hehehe.. takpe.. no prob for u MK!
    Selamat Balik Kampung!! SeLAMAT HaRi RaYa!!! MaAf ZaHiR BaTiN.. semua yang kurang tu salah aku sebagai hamba Allah.. dan yang Baik tu semuanya berkat dariNYA jua. Kirim salam aku kat keluarga ko sama ye?

  16. 16 rockers
    26 September,2008 at 8:22 pm

    Bravo Bravo..bahasa kelantan sedap didengar. Nanti aku nak cari awek kelantan nak jadikan bini no dua aku. Raktam jangan jealous ye. hehehe..

    ::::::::::::::::::::::

    Bro Rocker…
    Dialek Kelate ni halus mulus bila berbicara, tapi bila menyumpah seranah… BERBISA sungguh!
    Pasal.. cari mek kelate nak wat bini no 2 tu silakan… aku tak Jealous.. sbb aku tau mek kelate tak suka jadi no 2. Hehe.. apa2 pun try la yek

  17. 17 sesumpah@pokka.com
    26 September,2008 at 9:38 pm

    salam buat tuan tanah….

    ada sesuatu yg agak menarik utk diperbincangkan..
    ianya berkenaan pendedahan Ku Li tentang kisah disebalik DEB yg gagal tu..
    aku pastekan cikit statement ‘saing mu ni’…aku colek dr HarakahDaily.Net
    ***************************************************************************

    ‘ DEB bukan untuk orang Melayu ‘

    Tengku Razaleigh juga diajukan persoalan mengenai sikap Anwar Ibrahim mengenai Dasar Ekonomi Baru, yang penulis sifatkan ianya sebagai ‘hate question’ iaitu bertujuan untuk ‘membelasah’ ketua pembangkang itu.

    Dalam soalan itu Anwar cuba dirujuk sebagai orang yang bakal menggadaikan maruah bangsa Melayu kerana hubungan akrabnya dengan DAP dalam Pakatan Rakyat.

    Apa yang mengejutkan penulis ialah jawapan Ku Li.

    Menurutnya, beliau adalah antara pemimpin yang terlibat dengan usaha merangka DEB, bersama dengan Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang ketika itu berada dalam suatu suruhanjaya.

    “DEB tidak dirangka untuk orang Melayu sahaja, ianya adalah untuk semua kaum,” tegas Ku Li.

    Katanya, selepas berlaku Peristiwa 13 Mei 1969, pemimpin-pemimpin parti yang memerintah dan pembangkang, bekerjasama dalam permuafakatan, bagi memberikan keadilan ekonomi untuk semua kaum.

    Cumanya kata Ku Li, terdapat pemimpin tertentu yang menyalahgunakan DEB untuk kepentingan politik mereka dan kroni-kroni.

    “Orang Umno sendiri pun ramai yang menentang DEB, bukan dari sudut dasarnya, tetapi perlaksanaannya, kerana mereka juga tidak memperoleh sesuatu darinya,” kata beliau.

    Bagi penulis, apa yang disebutkan Ku Li mengenai DEB ini amat mengejutkan! Selama ini seluruh rakyat Malaysia terutamanya orang-orang Melayu ditipu bulat-bulat oleh pemimpin Umno.

    Mereka mengatakan DEB dirangka untuk membantu orang Melayu dan sesiapa yang menentangnya adalah pengkhianat Melayu.

    Nah! Ramainya orang Melayu, termasuk barangkali yang berada dalam parti pembangkang, tertipu dengan retorika pemimpin Umno.

    Apakah selama ini Umno benar-benar memperjuangkan Melayu tulen? Apakah Umno menjadi pelindung sebenar agama Islam?

    Persoalan ini sebenarnya sudah ada jawapan. Hanya mereka yang tidak mempunyai kesedaran dan menyangka Umno masih kuat sahaja yang sering tertipu.

    Semua ini membuktikan Abdullah, Umno dan BN sudah tidak lagi relevan pada rakyat dan menunggu dijatuhkan bila-bila masa sahaja………

    ::::::::::::::::::::
    Alamak sesumpah!

    Berat benor ko punya permasalahan yg nak aku jawap ni. Nanti aku pikir dulu, dapatkan input2 yg patut…pastu baru aku jawab atau mungkin aku buat POSTING berkenaan isu ni lain kali. ok? Sbb selama ko masuk kesini ko patut dah tahu… aku tak suka jawab something yang aku takde input!

    WASSALAM!
    p/s: raya kat ner?

  18. 18 sesumpah@pokka.com
    27 September,2008 at 12:38 pm

    salam gang…

    memang itu yg aku harapkan..
    hang cari dulu info2 yg sahih berkenaan kenyataan KU LI ini..
    jiak benar seperti apa yg didakwa beliau,
    adalah wajar n wajib kita ‘highlight’kan isu ini kepada umum..
    terutamanya terhadap bani2 umno..

    p/s :
    bro,aku nank ucap SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI,
    aku mohon maaf zahir n batin jika ada komen aku yg menyinggung perasaan hang..
    maklumlahkan,aku ni hanya insan yg lemah,
    pastinya tak lepas dari melakukan kesilapan..

    :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
    Bro! Selamat Hari Raya for u as well.
    Aku pun mintak maaf banyak2 pada ko dan semua rakan2!
    Beraya jangan sakan sangat bro.. nanti boroi!

  19. 28 September,2008 at 10:16 am

    kkejut kawe tengo’ bende hak demo wat sini. takdak pulak di epot PC kawe gi smale ambik anak bali’rraya dari sabah. meme pato’ kita buat.. eh..eh kita plak.. sapa kita? tapi meme gud edia demo.
    that why we luv klate!!!!.

    di KL dulu kalu jale2 ronda di kaki lima @ cokit/jln tuanku ABR kawe mesti bereti kalu denga lagu2 dikir barat kat gerai2 jual keset…tambah2 kalu haleng yazi’ ko megat nodeng ko…
    la ni kawe dah di klate betugas patsedighi…ada2 masa bantu pati tok guru denga sikit tenaga hak ada. syukurlah alhamdulillah sangat2.

    posa2 ni kawe brehi akok, cenda, sup kaki, gula kawah, peta jerok, bawe jerok, aituak fresh.. banyak lagiii tapi kawe tak brehi tahi itik, nekbat dan buahtanjong… manih do’oh. senga gigi.mujur xdak kecing manih..kecing hacing ada la.

    demo..demo..guano demo? demo guana agak? traweh mmanah?

    RRAYA DEH, MA’AH.0-0 (hulur tange nih)

    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

    Selamat hari rayo ko demo jugok tamupulaumelaka!!
    kawe rayo Tanah Merah InsyaALLAH tahun ni.
    Kawe berehi blako hok mano demo sebut tu..
    Hok demo tok berehi pun kawe berehi.
    Trawih madrasah dekat rumoh jah.

  20. 20 Sampugita
    28 September,2008 at 7:16 pm

    Assalamualaikum Raktam,

    Ambo nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri ko serumo demo sekeluarga dan rakan-rakan blog hpk ok baco & mnulih dale blog ni sokmo. Harape ambo, raya taung ni amat bermakna kepada demo serumo.

    Raktam, ambo berayo di Kuantan jah sebab ambo doh kena shift ke sana. Rahsia ambo ado “Ïbu Baru” dah pecah ke pengetahuan Big Boss. So sebagai hukuman,.. ambo kena tukar ke sana & kereta hadiah pun kena tarik balik.

    Maaflah ambo lama x hatar berito ke demo sebab duk urus hal ni,…

    Kirim salam ke bidadari demo tu….

  21. 21 S.A.M
    29 September,2008 at 2:01 am

    Raktamrittika,

    …….bila last ko pergi Kelate?

    @) Maaf aku belum pernah keKelate. Member aku kahwin gadis Kelate dan aku byk berkenalan dgn gadis2 Kelate ditempat2 lain. Mereka ini mengancam betul dan pandai bermain mata dan mengoda, peramah.

    Selain Kelate, kat mana lagi ada paling banyak Hypermarket/ Supermarket di belah Pantai Timur ni?

    @) Insyallah satu hari nanti aku mahu keKelate akan aku tanya kau tempat2 menarik utk dilawati.

  22. 29 September,2008 at 8:09 am

    salam.
    nak tumpang bagi tahu kepada sdr S.A.M menerusi rumah raktam ni.
    pasar (bahasa parsinya bazaar) memang orang kelantan panggil merket (memang keinggerisan). sebenarnya yang tersohor ialah merket siti khadijah. empat tingkat. floor paling bawah ground floor jual buah2 spt buah pauh sie, che ana, mas hite,wah lima,pise, mokte, dokong, mata kucing,ubi stelo dll. floor kedua jual sayur mayur dan ikan spt ike slaye, tambe bluru, kembung,kronge,tuka,ike darat,ada tijah, lala, sutong, ude kete, yu pari dll. floor ketiga jualan makanan dodol, kerpok, nasi kerabu, kue2 dan tepong dll, mee celup. floor 4 jual pakaian dan barang2 perhiasan rumah dll…
    bentuk merket SK ni bulat. pusing2 raund2 akan sampai tempat tula/mula.

    lain2 ialah open merket/pasar borong wakaf che yeh… lagi seronok kalau malam, harga barang bole tahan murah tapi parking kereta agak payah.
    dua tempat best utk nyoping lagi ialah rantau panjang sempadan sg golok dan pengkalan kubor sempadan dgn takbai.semua peniaganya 90% perempuan melayu klate.kena rajin tawar menawar.

    kalau hyper-super market moden…tesko, kb mall,pantai timur kb/pc, the store, mydin, billion dll.

    SELAMAT MELANCUNG KE KELANTAN..WELKAM.

  23. 23 S.A.M
    29 September,2008 at 2:01 pm

    tamupulaumelaka,

    Thanks for your information,

    Mana Hotel atau Budget yg murah ditepi pantai. Aku dengar boleh pergi rumah Nik Aziz, betul ke…?

  24. 25 Sampugita
    2 October,2008 at 3:22 am

    Salam raya S.A.M,..

    Ngko nak gi umah Nik Aziz ke??? Paling dekat utk ko lodging Seri Cerana Chalet. Chalet terapung di sungai Pulau Melaka. Suasananya tenang untuk beramal. Makanan di resoran terapungnya juga murah,.. harga bilik pun murah,… kalu ko belum ada bini @ nak tambah bini,.. jangan lak ko tackle anak dara yang keje kat situ kalau nak balik ada kepala.. hehehehe

    Itu jer info untuk melancong di kota Bharu…. Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin

  25. 26 matganu
    8 October,2008 at 12:49 pm

    Aku ghaso ggitu jugok, gamba tipu wa’lo’ lo’ ko oghea rama sajo.Bukae lapa peghut tapi senok peghut nok ngila dekoh dekoh.hok sebenanyo baso kelete ni banyok darat capo ulu sikit.

  26. 13 December,2009 at 9:30 pm

    suko aku baca coleteh oghe-oghe kelatey nie, macey-macey….. aku pernah baca satu hadith Nabi tanda-tanda hari kiamat ialah ” memilih pemimpin yang bukan dari ahlinya” so korang faham-faham laaaa sendiri, dan satu lagi “sesiapa yang menolak seruan ahli ulama’ seumpama dia telah menolak seruan Rasulullah dan sesiapa yang menolak seruan Rasulullah seumpama dia menolak seruan Allah dan jika dia menolak seruan Allah S.W.T maka jawabnya adalah kafir”…. Neraka jahannam laaaaa jawabnya… Dimanakah kita sekarang? aku takut


Leave a Reply

HARI INI

  • 47,554 PELAWAT

PROUDLY ACCLAIM:

All Malaysian Bloggers Project

KLIK DISINI UNTUK POST LAMA:

September 2008
S M T W T F S
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

HIJRIAH

PREVIOUS POSTS

Bebaskan Raja Petra dan Teresa Kok

RSS SEPAK AJE!!

  • MH370: Krisis komunikasi seperti isu kangkung 2 April,2014
    Pada pandangan saya kelemahan Kerajaan di dalam menangani krisis #MH370 berkisar kepada kegagalan komunikasi. Implikasinya menunjukkan seolah wakil Badan Penyiasat dan Penerbangan Malaysia di dalam taklimat media tidak mengetahui maklumat yang tepat bila memberi maklumat. Dato’ Sri Hishamuddin berjaya mengawal keadaan tetapi akibat kegagalan sebelumnya, tela […]
    Sheih
  • Kepentingan Cukai kepada Rakyat dan Negara. 9 October,2013
    Cukai merupakan satu instrumen ekonomi yang amat penting bagi sesebuah Negara memperolehi hasil atau pendapatan. Hasil daripada Cukai ini di gunakan oleh sesuatu Kerajaan itu untuk mentadbir dan mengurus Negara dan juga bagi perbelanjaaan membangunkan Negara. Cukai yang di kutip ini dibelanjakan oleh Kerajaan bagi tujuan Keselamatan Negara dan Rakyat, pemban […]
    Sheih

RSS THE BASHING SOCIETY

  • Malaysians…..We Need This More Than Ever This Time Round!!! 26 April,2013
    And here we are again….back in a full circle…..and this time all ready and pumped up to finish what we were supposed to have done the 12th General Election 5 years ago. There’s been an avalanche of feeds in my Facebook page this time round, on this General Election and it feels good…….OH BOY!! Does […]
    ErnieJean
  • Quotable Quotes 21 February,2010
    “If he stamps his feet, I will shudder.” – Datin Seri Rosmah, describing her husband; whilst overzealously trying to portray a mousy image of herself. “ … do not provoke him. If he is angry, there is no forgiveness for you.” – again, Datin Seri Rosmah, attempting to conjure a rather fearsome image of her […]
    Oscar the Grouch

RSS PENYU KALER PINK

  • Ya Allah,selamatkan Kelantan ditadbir oleh pemimpin penipu selepas ini.. 28 October,2016
    Semalam, aku ambil masa sehingga pukul 4.15 pagi untuk lihat perbahasan sidang dun negeri Kelantan yang aku tertangguh untuk lihat pada 24-27 oktober . Walaupun aku bukan politician dan tidak menyebelahi mana-mana pihak tapi sebagai rakyat Kelantan, aku prihatin kepada nasib negeri tercinta aku. Maka aku amati isi perbahasan tersebut. Aku rumuskan beberapa p […]
    pinkturtle2
  • Bukti jelas MB,tmb dan exco2 Pa$ tidak pandai urus tadbir negeri utk kepentingan rakyat 17 October,2016
    Kenapa balak Kelantan perlu diswastakan kepada syarikat lain? Sedangkan Kelantan sudah mempunyai satu anak syarikat khusus berkenaan balak dan kayu iaitu Kompleks Perkayuan Kelantan? Adakah dengan menswastakan sumber mineral ini, ia boleh meningkatkan pendapatan negeri dalam sektor pembalakan? Cuba lihat dalam gambar-gambar yang kami sebarkan. Kebanyakan kaw […]
    pinkturtle2

RSS WHAT SUSAN HAS TO SAY

  • “We stand together as sky falls” 5 November,2012
    Skyfall – the latest 007 Bond – is quite a philosophical movie that focuses on the theme of ‘death’. Time has come that even Bond ponders if his work, patriotism or nationalism is worth dying for after a mission in Turkey where he was accidently shot by an accomplice. At the start of the movie, […]
    sloone
  • Merdeka thoughts 2012. 30 August,2012
    Nothing is as sweet as the promise of democracy! That is the clarion call of the rally by Bersih supporters last evening. As oppose to the 1Malaysia-Janji diTepati (promises fulfilled) – BN propaganda theme of this year’s Merdeka. That latter slogan at once invite brickbats and the stare of disapproval from the critical eye. We wonder… […]
    sloone

KALAU ANDA BERBANGSA JEPUN:

Your Japanese Name Is...
Ryozo Askikaga

PHOTOS

6922

untitled

Coigach

Alley in Shemiran (Painting)

All Wrapped Up

Landscape sea-mountain at sunset. Paisaje mar montaña al atardecer.

Wednesday Colours - Postcards from New York

M45 to California Nebula

Bald Eagles

Sakrale Weinberg-Symmetrie ...

More Photos

Top Clicks

  • None
Kelantan Bloggers
All Malaysian Bloggers Project

