20
Sep
08

NAJIB NAK BAIK-PULIH IMEJ!!.. errr..imej apa?

Najib harap pembebasan Teresa dapat redakan isu ISA

PEKAN: Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berharap pembebasan anggota Parlimen Seputeh, Teresa Kok dari tahanan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) akan dapat meredakan isu penahanan di bawah akta itu.

Timbalan Perdana Menteri berkata beliau menyambut baik pembebasan itu jika polis memikirkan ia sesuatu yang wajar dilakukan.

“Itu keputusan pihak polis, jadi kalau pihak polis memikir dia wajar dibebaskan, saya mengalu-alukan tindakan yang dibuat pihak polis, dan harap akan meredakan isu ISA, dan menunjukkan kerajaan amat mementingkan keselamatan negara kita dan keamanan negara kita,” katanya selepas menghadiri majlis penyampian zakat bagi Parlimen Pekan di sini.

Beliau mengulas pembebasan Teresa Kok, yang juga anggota exco kerajaan negeri Selangor itu pada pukul 1.30 tengah hari ini setelah ditahan lapan hari mengikut Seksyen 73 (1) ISA 1960 kerana didakwa mencetuskan isu perkauman dan persengketaan agama.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar dalam satu kenyataan berkata polis berpuas hati dengan kerjasama yang diberikan oleh Kok semasa siasatan dijalankan, dan tiada lagi sebab untuk meneruskan penahanan. BERNAMA

LAWAK APA PULAK NI? NAK SOAL SIASAT AJE? HABIS AWAT KENA TAHAN UNDER “IBLIS SETAN ACT”? TERSALAH TANGKAP KE APA? UNDANG2 LAIN YANG BERLAMBAK TU TAKLEH PAKAI KE? APSAL KICKDAFELLA BOLEH LAK DITAHAN UNDER SEDITION ACT JER? OOOO.. BIAR GEMPAK!! , KASI TAKUT SIKIT SAMA PEMBANGKANG? NASIB KO LA TERESA.. RUPANYA KO NI EKSPERIMEN JE BAGI SYED HAMID “BOTAKROI” TU.BILA NAMPAK SETERU DAH GELABAH, KO LEPASKAN  LA, DENGAN HARAPAN.. REDA ISU I.S.A TU? APAPUN WELCOME BACK! TERESA. NAJIB!!.. TIMO KASIH AJO LA.. BAIK SUNGGUH HATI KO..ERK!! MOGA2 TER”BAIK-PULIH” LA IMEJ KO!


3 Responses to “NAJIB NAK BAIK-PULIH IMEJ!!.. errr..imej apa?”


  1. 1 Musafir Kelana
    20 September,2008 at 7:11 am

    Salam.

    Raktamrittika,

    Si Najib tu nak sangat pulihkan semangat dia dari segala macam gangguan hantu & jin yang saban hari menghantuinya terutamanya si hantu pompuan bernama “Alhanthuyaa” itu.

    Jadi, bila dia kata nak pulihkan imej maknanya dia nak buang segala suir & badi bawaan hantu pompuan tu ler. Pasai dengaq2 ceghitanya, la ni dia dah nak buka buku baru dalam hidup dia, dia nak berubah jadi baik dan alim pulak supaya sesuai dengan kedudukannya sebagai bakal pemimpin nombor wahid negara. Sebab tu lah hari2 dia dok belanja anak2 yatim & orang2 miskin bukak poso di rumah dia di bulan poso ni, lepas tu siap masuk tv masa siaran berita perdana pulak tu.

    Hah… kan baguih dia berlakon baik2 macam tu, sekurang2nya rakyat pun tak de lah nak kata dia & bini dia tu ‘hindu sesat’ kat Malaysia ni.

  2. 2 S.A.M
    20 September,2008 at 7:13 am

    Pihak Polis sedar mereka hampir salah gunakan kuasa ISA….. Najib ambil peluang utk harumkan namanya….!

  3. 3 Raktamrittika
    20 September,2008 at 7:19 am

    Salam.

    MK & SAM:

    “Alhantuya” kena ikat bula posa ni.. tu yang rilek sikit Najib tu. “Berlakon” memang la kepakaran orang2 politik. Kalau ada anugerah.. ramai yang tercalon pelakon “antagonis” terbaik!

    Polis tu alat aje SAM, takkan ko percaya si BOTAKROI tu kata. Takkan berani anjing lawan tuan.. makan cukup.. diam, ikut perintah saja.

    Wassalam.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


HARI INI

  • 47,554 PELAWAT

PROUDLY ACCLAIM:

All Malaysian Bloggers Project

KLIK DISINI UNTUK POST LAMA:

September 2008
S M T W T F S
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

HIJRIAH

PREVIOUS POSTS

Bebaskan Raja Petra dan Teresa Kok

RSS SEPAK AJE!!

  • MH370: Krisis komunikasi seperti isu kangkung 2 April,2014
    Pada pandangan saya kelemahan Kerajaan di dalam menangani krisis #MH370 berkisar kepada kegagalan komunikasi. Implikasinya menunjukkan seolah wakil Badan Penyiasat dan Penerbangan Malaysia di dalam taklimat media tidak mengetahui maklumat yang tepat bila memberi maklumat. Dato’ Sri Hishamuddin berjaya mengawal keadaan tetapi akibat kegagalan sebelumnya, tela […]
    Sheih
  • Kepentingan Cukai kepada Rakyat dan Negara. 9 October,2013
    Cukai merupakan satu instrumen ekonomi yang amat penting bagi sesebuah Negara memperolehi hasil atau pendapatan. Hasil daripada Cukai ini di gunakan oleh sesuatu Kerajaan itu untuk mentadbir dan mengurus Negara dan juga bagi perbelanjaaan membangunkan Negara. Cukai yang di kutip ini dibelanjakan oleh Kerajaan bagi tujuan Keselamatan Negara dan Rakyat, pemban […]
    Sheih

RSS THE BASHING SOCIETY

  • Malaysians…..We Need This More Than Ever This Time Round!!! 26 April,2013
    And here we are again….back in a full circle…..and this time all ready and pumped up to finish what we were supposed to have done the 12th General Election 5 years ago. There’s been an avalanche of feeds in my Facebook page this time round, on this General Election and it feels good…….OH BOY!! Does […]
    ErnieJean
  • Quotable Quotes 21 February,2010
    “If he stamps his feet, I will shudder.” – Datin Seri Rosmah, describing her husband; whilst overzealously trying to portray a mousy image of herself. “ … do not provoke him. If he is angry, there is no forgiveness for you.” – again, Datin Seri Rosmah, attempting to conjure a rather fearsome image of her […]
    Oscar the Grouch

RSS PENYU KALER PINK

  • Ya Allah,selamatkan Kelantan ditadbir oleh pemimpin penipu selepas ini.. 28 October,2016
    Semalam, aku ambil masa sehingga pukul 4.15 pagi untuk lihat perbahasan sidang dun negeri Kelantan yang aku tertangguh untuk lihat pada 24-27 oktober . Walaupun aku bukan politician dan tidak menyebelahi mana-mana pihak tapi sebagai rakyat Kelantan, aku prihatin kepada nasib negeri tercinta aku. Maka aku amati isi perbahasan tersebut. Aku rumuskan beberapa p […]
    pinkturtle2
  • Bukti jelas MB,tmb dan exco2 Pa$ tidak pandai urus tadbir negeri utk kepentingan rakyat 17 October,2016
    Kenapa balak Kelantan perlu diswastakan kepada syarikat lain? Sedangkan Kelantan sudah mempunyai satu anak syarikat khusus berkenaan balak dan kayu iaitu Kompleks Perkayuan Kelantan? Adakah dengan menswastakan sumber mineral ini, ia boleh meningkatkan pendapatan negeri dalam sektor pembalakan? Cuba lihat dalam gambar-gambar yang kami sebarkan. Kebanyakan kaw […]
    pinkturtle2

RSS WHAT SUSAN HAS TO SAY

  • “We stand together as sky falls” 5 November,2012
    Skyfall – the latest 007 Bond – is quite a philosophical movie that focuses on the theme of ‘death’. Time has come that even Bond ponders if his work, patriotism or nationalism is worth dying for after a mission in Turkey where he was accidently shot by an accomplice. At the start of the movie, […]
    sloone
  • Merdeka thoughts 2012. 30 August,2012
    Nothing is as sweet as the promise of democracy! That is the clarion call of the rally by Bersih supporters last evening. As oppose to the 1Malaysia-Janji diTepati (promises fulfilled) – BN propaganda theme of this year’s Merdeka. That latter slogan at once invite brickbats and the stare of disapproval from the critical eye. We wonder… […]
    sloone

KALAU ANDA BERBANGSA JEPUN:

Your Japanese Name Is...
Ryozo Askikaga

PHOTOS

6922

untitled

Coigach

Alley in Shemiran (Painting)

All Wrapped Up

Landscape sea-mountain at sunset. Paisaje mar montaña al atardecer.

Wednesday Colours - Postcards from New York

M45 to California Nebula

Bald Eagles

Sakrale Weinberg-Symmetrie ...

More Photos

Top Clicks

  • None
Kelantan Bloggers
All Malaysian Bloggers Project

%d bloggers like this: