15
Sep
09

Selamat BerHari Raya!!

15
Sep
09

Sibuk betul!..

Salam…

Maaf kepada semua rakan2 blogger… hamba skrg sibuk sungguh.

Kalau sudi… dan masih nak bersama hamba dalam alam siber ni..

Sila2lah ke.. Utaraonline.. hamba selalu ada disana.

http://www.utaraonline.net/v3/index.php

Sempena Syawal yg bakal menjelma..

Hamba mohon ampun maaf kpd kalian.


Wassalam

12
Jul
09

Manek Urai

Dalam Ramai2 tu ada ler aku tu gamaknyer…

Pastikan kemenangan PAS!

31
Mar
09

Nantikan kemunculan Semula Raktamrittika

Sekian lama menyepikan diri dari menulis di blog ini…

Raktamrittika akan kembali… Insya Allah.

Errr… dah 5 bulan ni (12 Julai 2009) … x muncul2 gak lagi…. hehehe…

SABAR…… je la..

10
Jan
09

7 HABUAN MATI SYAHID

Daripada Ubadah bin Shomit katanya bahawa Rasulullah s.a.w telah bersabda yang bermaksud : Di sisi Allah, orang yang mati syahid itu akan mendapat 7 ganjaran iaitu :


1. Mendapat keampunan pada permulaan darahnya memancar keluar

2. Melihat tempat duduknya di Syurga

3. Dihiasi dengan hiasan iman

4. Dikahwinkan dengan bidadari Syurga

5. Dilindungi daripada seksa kubur

6. Diamankan daripada kedahsyatan hari qiamat

7. Dipakaikan mahkota kehormat di atas kepalanya di mana satu mutiara daripadanya adalah lebih baik daripada dunia dengan segala isinya serta diizinkan pula memberi syafaat kepada 70 orang dari kalangan ahli keluarganya


– Dikeluarkan oleh imam Ahmad, Al-Bazzar dan At-Tobarani

10
Jan
09

SAHABAT

Nasihat al-Qamah: Lima cara pilih sahabat NASIHAT yang boleh diikuti dalam membina persahabatan ialah sebagaimana pesanan al-Qamah (seorang sahabat Rasulullah saw) kepada anaknya:

Pertama, pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya, dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah, dia suka mencukupi keperluan.

Kedua, pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, dia suka menerima dengan rasa terharu, jikalau ia melihat kebaikan yang ada pada dirimu, dia suka menghitung-hitungkan (menyebutnya).

Ketiga, pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, ia suka menerima dengan rasa terharu dan dianggap sangat berguna dan jika ia mengetahui mengenai keburukan dirimu ia suka menutupinya.

Keempat, pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu, dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu.

Kelima, sahabat yang jikalau engkau berkata, ia suka membenarkan ucapan dan bukan selalu mempercayainya saja. Jikalau engkau mengemukakan sesuatu persoalan yang berat dia suka mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya, dia suka mengalah untuk kepentinganmu.

Rahmat Terhalang Kerana Permusuhan : Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:

”Seluruh amal manusia dihadapkan kepada Allah S.W.T dalam sejumaat (seminggu) dua kali. Iaitu pada hari Isnin dan Khamis. Maka diampuni Allah dosa setiap hamba-Nya yang mukmin kecuali orang yang bermusuhan. Maka dikatakan:”Tinggalkanlah kedua orang ini dahulu sampai mereka berdamai.” (Muslim)

08
Jan
09

BOLEH BACA TAK?

I CAN READ IT! CAN YOU?

(Mgnieukt kjiaan Cmabrigde Uinervtisy sseaipa upn bleoh mmbcanaya waalu hruufyna brterbaur kraena oatk ktia tiadk mngjea hruuf stau-prestau tpai mmebcaa preaktaan sceara mnyeulruh asalakn hruuf peratma jgua ynag trakehir bareda diteamptyna):-

fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too.

Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe can.

i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno’t mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs forwrad it.

ONLY FORWARD IF YOU CAN READ THIS.




HARI INI

  • 47,445 PELAWAT

PROUDLY ACCLAIM:

All Malaysian Bloggers Project

KLIK DISINI UNTUK POST LAMA:

October 2016
S M T W T F S
« Sep    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

HIJRIAH

PREVIOUS POSTS

Bebaskan Raja Petra dan Teresa Kok

RSS SEPAK AJE!!

  • MH370: Krisis komunikasi seperti isu kangkung 2 April,2014
    Pada pandangan saya kelemahan Kerajaan di dalam menangani krisis #MH370 berkisar kepada kegagalan komunikasi. Implikasinya menunjukkan seolah wakil Badan Penyiasat dan Penerbangan Malaysia di dalam taklimat media tidak mengetahui maklumat yang tepat bila memberi maklumat. Dato’ Sri Hishamuddin berjaya mengawal keadaan tetapi akibat kegagalan sebelumnya, tela […]
    Sheih
  • Kepentingan Cukai kepada Rakyat dan Negara. 9 October,2013
    Cukai merupakan satu instrumen ekonomi yang amat penting bagi sesebuah Negara memperolehi hasil atau pendapatan. Hasil daripada Cukai ini di gunakan oleh sesuatu Kerajaan itu untuk mentadbir dan mengurus Negara dan juga bagi perbelanjaaan membangunkan Negara. Cukai yang di kutip ini dibelanjakan oleh Kerajaan bagi tujuan Keselamatan Negara dan Rakyat, pemban […]
    Sheih

RSS THE BASHING SOCIETY

  • Malaysians…..We Need This More Than Ever This Time Round!!! 26 April,2013
    And here we are again….back in a full circle…..and this time all ready and pumped up to finish what we were supposed to have done the 12th General Election 5 years ago. There’s been an avalanche of feeds in my Facebook page this time round, on this General Election and it feels good…….OH BOY!! Does […]
    ErnieJean
  • Quotable Quotes 21 February,2010
    “If he stamps his feet, I will shudder.” – Datin Seri Rosmah, describing her husband; whilst overzealously trying to portray a mousy image of herself. “ … do not provoke him. If he is angry, there is no forgiveness for you.” – again, Datin Seri Rosmah, attempting to conjure a rather fearsome image of her […]
    Oscar the Grouch

RSS PENYU KALER PINK

  • Wahai pemimpin! Janganlah menzalimi rakyat 1 October,2016
    DENGARLAH SUARA ORANG ASLI KELANTAN Melihat foto deretan Orang Asli, termasuk wanita dan kanak-kanak, membuat sekatan ke atas pembalak untuk masuk – mengharukan. Ia adalah isu kemanusiaan besar yang memerlukan perhatian semua pihak, khususnya Kerajaan Negeri. Tidak patut Kerajaan Negeri membisu. ‘Orang Asli juga adalah manusia seperti kita. Mereka adik berad […]
    pinkturtle2
  • MEMORANDUM MENUNTUT KEMUDAHAN AIR BERSIH DI SELURUH NEGERI KELANTAN 6 September,2016
    KANDUNGAN MEMORANDUM RESTORASI …. MEMORANDUM MENUNTUT KEMUDAHAN AIR BERSIH DI SELURUH NEGERI KELANTAN Kepada YAB USTAZ DATO’ HJ. AHMAD BIN YAKOB MENTERI BESAR KELANTAN Daripada GABUNGAN BERTINDAK RESTORASI AIR KELANTAN (RESTORASI) Sekalung penghargaan kepada YAB Ustaz Dato’ Menteri Besar diatas persetujuan antara Kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan memu […]
    pinkturtle2

RSS WHAT SUSAN HAS TO SAY

  • “We stand together as sky falls” 5 November,2012
    Skyfall – the latest 007 Bond – is quite a philosophical movie that focuses on the theme of ‘death’. Time has come that even Bond ponders if his work, patriotism or nationalism is worth dying for after a mission in Turkey where he was accidently shot by an accomplice. At the start of the movie, […]
    sloone
  • Merdeka thoughts 2012. 30 August,2012
    Nothing is as sweet as the promise of democracy! That is the clarion call of the rally by Bersih supporters last evening. As oppose to the 1Malaysia-Janji diTepati (promises fulfilled) – BN propaganda theme of this year’s Merdeka. That latter slogan at once invite brickbats and the stare of disapproval from the critical eye. We wonder… […]
    sloone

KALAU ANDA BERBANGSA JEPUN:

Your Japanese Name Is...
Ryozo Askikaga

PHOTOS

Boomkikker / Tree frog / Rainette verte

Missed!

Fountain framing

In the morning sunlights

October Birth

National Mall DC

Wet Steps

Urban Isolation

Yosemite Falls at Sunset

Homestead

More Photos
Kelantan Bloggers
All Malaysian Bloggers Project